صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه دوره ICDL در تبریز قیمت امروز ماشین
حذف در پنل کاربری [X]
خرید سی دی آموزش خوشنویسی نستعلیق - اورجینال

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 52
بازديد ديروز : 37
كل بازديدها : 229616

دیگر امکانات

آموزش خوشنویسی نستعلیق - اورجینال

برترین مجموعه آموزش خوشنویسی نستعلیق در ایران

برترین مجموعه آموزش خوشنویسی نستعلیق در ایران

آموزش جامع و کاربردی خوشنویسی نستعلیق توسط

استاد مسلم بیگی

با این مجموعه بینظیر خوشنویسی نستعلیق را به طور کامل فراگرفته و هنر خود را به دوستان و آشنایان نشان دهید.

آموزش به صورت کاملا فارسی در 2 دی وی دی

مجموعه ای فوق العاده تقدیم به همه علاقه مندان هنر خوشنویسی

این مجموعه برای اولین بار در سطح اینترنت در ایران عرضه میشود!

علاقه مندان به هنر, بخصوص خوشنویسی این مجموعه فوق العاده را از دست ندهید!



مختصری درباره خوشنویسی نستعلیق :

در ایران پس از فتح اسلام، خطّاطی به شیوهٔ نسخ وجود داشت. در زمان حکومت ایلخانیان،اوراق مذهّب کتاب‌ها نخستین بار با نقش‌های تزیینی زینت یافت. در زمان حکومت تیموریان در ایران، خط و خوشنویسی به اوج کمال خود رسید. میرعلی تبریزی با ترکیب خط نسخ و تعلیق، خط نستعلیق (که بنا به نظر اکثر کارشناسان خط یکی از پیچیده ترین و در عین حال ساده ترین و زیباترین خط هاست) را بنیان نهاد. مشهورترین خطاط قرآن در این دوره بایسنقر میرزا بود.
آنچه که به عنوان شیوه‌ها یا قلم‌های خوشنویسی ایرانی شناخته می‌شود بیشتر برای نوشتن متون غیر مذهبی نظیر دیوان اشعار، قطعات ظریف هنری و یا برای مراسلات و مکاتبات اداری ابداع شده و به‌کار رفته‌است. این در حالی است که خط نزد اعراب و ترکان عثمانی بیشتر جنبه دینی و قدسی داشته‌است. هرچند آنان نیز برای امور منشی‌گری و غیر مذهبی قلم‌هایی را بیشتر به‌کار می‌برند، اما اوج هنرنمایی آنان - بر خلاف خوشنویسان ایرانی- در خط ثلت و نسخ و کتابت قرآن و احادیث قابل رویت است.
در ایران نیز برای امور مذهبی مانند کتابت قرآن یا احادیث و روایات و همچنین کتیبه‌نویسی مساجد و مدارس مذهبی بیشتر از خطوط ثلث و نسخ بهره می‌گرفتند که نزد اعراب رواج بیشتری دارد. هرچند ایرانیان در این قلم‌ها نیز شیوه‌هایی مجزا و مختص به خود آفریده‌اند.
خط تعلیق را می‌توان نخستین خط ایرانی دانست. خط تعلیق که ترسل نیز نامیده می‌شد از اوایل قرن هفتم پا به عرصه گذاشت و حدود یکصد سال دوام داشت تعلیق از ترکیب خطوط نسخ و رقاع به وجود آمد و کسی که این خط را قانونمند کرد خواجه تاج سلمانی بود. که بعدها به وسیله خواجه عبدالحی منشی استر ابادی بدان قواعد و اصول بیشتری بخشیده شد.
پس از خط نستعلیق که نخستین خط شکل گرفته ایرانی بود. در قرن هشتم میرعلی تبریزی (۸۵۰ هجری قمری) از ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق خطی بنام نسختعلیق بوجود آورد که نام آن در اثر کثرت استعمال به نستعلیق تغییر پیدا کرد. این خط بسیار مورد اقبال واقع شد و موجب تحول عظیمی در هنر خوشنویسی گردید. و بعد ها در دوران شاه عباس صفوی به دست میرعماد حسنی به اوج زیبایی و کمال رسید.
خط نستعلیق علاوه بر خوشنویسانی که در حیطه ایران کنونی می‌زیستند. در خراسان بزرگ و کشورهای آسیای میانه، افغانستان و به‌ویژه خوشنویسان دربار گورکانیان در هندوستان (که تعلق خاطر ویژه‌ای به فرهنگ ایرانی داشتند) رشد و پیشرفت قابل توجهی کرد.
بطور کلی قرنهای نهم تا یازدهم هجری را می‌توان قرن‌های درخشان در هنر خوشنویسی در ایران دانست. در اواسط قرن یازدهم سومین خط خالص ایرانی یعنی شکسته نستعلیق به دست مرتضی قلی خان شاملو حاکم هرات با تغییر دادن خط نستعلیق ابداع شد. علت پیدایش آن را می‌توان به سبب نیاز به تندنویسی و راحت‌نویسی در امور منشی‌گری و بیش از آن ذوق و خلاقیت ایرانی دانست. همانطوری که بعد از پیدایش خط تعلیق، ایرانیان به‌خاطر سرعت در کتابت، شکسته تعلیق آن‌را نیز بوجود آوردند. درویش عبدالمجید طالقانی این خط را به کمال رساند.
در دوران قاجار خط کاربرد اصلی خود یعنی کتابت را از دست داد. از یک سو با تاکید و توسعه سیاه‌مشق‌نویسی به سمت هنر ناب رفت و از دیگر سو با پدید آمدن روزنامه‌ها و چاپ سنگی خود را به هنرهای کاربردی نزدیک شد. در دوران پهلوی روند نیازهای مدرن تجاری و تبلیغی خط را از کنج کتابخانه‌ها و مجموعه‌های خصوصی به بستر اجتماع کشاند و جریانات هنری مدرنی شیوه‌هایی چون نقاشیخط را به‌وجود آوردند که کماکان مورد توجه محافل هنری جهان است.
در سالهای پس از انفلاب اسلامی خوشنویسی با اقبال عمومی روبرو شد و انجمن خوشنویسان ایران که در سال ۱۳۲۹ تشکیل شده بود نقش بارزی در رشد و توسعه کمی و کیفی این هنر به عهده گرفت.



موضوعات تدریس داده شده در این مجموعه :

1 - مقدمه ای بر خط نستعلیق

2 - ابزار و ادوات مورد نیاز (1)

3 - ابزار و ادوات مورد نیاز (2)

4 - آموزش حروف الفبا : (الف - ب - د - ر - ه - و)

5 - آموزش حروف الفبا : (س - ص - ط - ف - ق)

6 - آموزش حروف الفبا : (ک - ل - م - ن - ی)

7 - آموزش حروف الفبا : (ح - خ - ج - چ - ع - غ)

8 - آموزش اتصالات حروف : (الف - ب)

9 - آموزش سایر اتصالات حرف (ب)

10 - آموزش اتصالات حرف : (ج)

11 - آموزش اتصالات حروف : (د - ز)

12 - آموزش اتصالات حروف : (س)

13 - آموزش اتصالات حروف : (ص)

14 - آموزش اتصالات حروف : (ع)

15 - آموزش اتصالات حروف : (ف - ق)

16 -آموزش اتصالات حروف : (ک - گ)

17 - آموزش اتصالات حروف : ل - م (1)

18 - آموزش اتصالات حروف : ل - م (2)

19 - آموزش اتصالات حروف : ه (2)

20 - تمرین لغات چند حرفی (1)

21 - تمرین لغات چند حرفی (2)

22 - آموزش قواعد سطر نویسی

این مجموعه شامل 2 حلقه دی وی دی می باشد



شماره مجوز ارشاد : 28-295734-61

این مجموعه به صورت اورجینال می باشد

فروشنده: گران

قیمت: 14,500 تومان

درصد :42

روش خرید: برای خرید آموزش خوشنویسی نستعلیق - اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید آموزش خوشنویسی نستعلیق - اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیککنید.